poniedziałek, 26 maja 2008

sto lat za Murzynami...

jest takie powiedzenie, które pamiętam z podstawówki: sto lat za Murzynami, które się stało moją dzisiejszą refleksją, gdy czytam o osiągnięciach, publikacjach oraz latach działalności afrykańskich stowarzyszeń kobiet teolożek...
wspaniałą teolożką oraz organizatorką wielu inicjatyw była Mercy Amba Oduyoye (zob. www.thecirclecawt.org)

teolożki - ikony teologii feministycznej w Europie, czy w Stanach, nawet w Afryce, zdążyły się już zestarzeć, przejść na emeryturę, czy umrzeć... a w Polsce jeszcze nie przetłumaczono żadnej poważnej publikacji w tym temacie
szok!

a Polska?
no właśnie, Polska daleko w tyle, niestety...
u nas kobiety dopiero stawiają pierwsze kroki w teologicznej refleksji i nie ma żadnych stowarzyszeń dla teolożek, czy choćby studentek teologii
ech...
mam nadzieję na zmianę jeszcze w najbliższych latach

2 komentarze:

Unknown pisze...

Ohhhh ta nowomowa… może się kiedyś przyzwyczaję… W końcu od dawien dawna mówi się krawiec, krawcowa…, ale puki co to mnie troszeczkę bawi „teolożki” hmmm jakieś takie śmieszne… No ale z tego się można pośmiać natomiast z parytetów, które są zaprzeczeniem „równości” wobec prawa – tu już troszeczkę trudniej znaleźć powód do śmiechu…, a podobno Pań rodzi się więcej, statystycznie żyją dłużej no i…? Trzeba robić parytety, dla mnie to śmieszne, ale to chyba ta nowa forma „solidarności jajników”. Mój znajomy powtarza jak mantrę… „Popatrz jak facet jest szefem, a podwładny facetem – umieją się dogadać. Najwyżej dadzą sobie po ryju i na drugi dzień wracają do codzienności… Kobieta jest szefem, podwładny kobietą za cholerę nie idzie… a jak się potrzaskają po ryjkach to już na śmierć…” Nie wiem ile w tym prawdy raz miałem tylko szefową i się z nią szybko pożegnałem – nie zdążyłem więc za wiele poobserwować. Więc drogie Panie jak tam umiecie się zorganizować, czy chłopcy z Wiejskiej muszą dawać wam jakiś tam % jałmużny…?

Anonimowy pisze...

22 years old Assistant Media Planner Danielle McGeever, hailing from Owen Sound enjoys watching movies like Class Act and Archery. Took a trip to Kasbah of Algiers and drives a Ferrari 250 GT Series 1. Nasza strona